Бізнес з продажу одягу залишається актуальним у будь-які часи, адже ця категорія продукції завжди має попит у будь-якому населеному пункті. Почати прибуткову справу можна і за нинішніх економічних умов України. Головне – скласти бізнес-план магазину одягу у маленькому місті. "ОПТ-трикотаж" пройшов тривалий шлях з нуля, і ми готові поділитися секретами відкриття власної справи.

Важливість продуманого бізнес-плану магазину одягу у маленькому місті

Найважливішою складовою успіху є складання бізнес-плану. Продумана стратегія стає фундаментом для розвитку, адже дії навмання приречені на провал. У грамотно складеного бізнес-плану є вагомі переваги:

  • чітке визначення формату діяльності - вибір категорій та цінових сегментів одягу, конкретної цільової аудиторії;
  • аналіз конкурентів, присутніх у цій сфері бізнесу;
  • фінансові розрахунки для розуміння суми необхідних стартових вкладень;
  • знаходження постачальників, з якими можна налагодити ефективне співробітництво.

Маркетинговий план – поетапна стратегія виведення вашого бізнесу на вершини ринку. Він може бути ефективним як для невеликої справи в рамках невеликого містечка, так і для мережі магазинів по всій Україні.

Як скласти бізнес-план для магазину одягу: вибір формату та ніші

бізнес-план магазин одягу в маленькому містіПильну увагу варто звернути на категорію та нішу продукції, що реалізується. Ви можете зупинитись на продажах конкретних груп товарів — нижньої білизни та термобілизни, верхнього одягу, продукції для дітей чи занять спортом. Можна займатися реалізацією виробів від одного чи кількох брендів.

Відштовхуючись від цільової аудиторії, варто вибирати цінові сегменти для роботи магазину. Можна виділити три категорії:

  • преміум-сегмент - одяг від найкращих світових брендів з високою вартістю, при цьому у вас має бути впевненість у тому, що у вашому місті знайдуться постійні покупці такої продукції;
  • середній ціновий сегмент - оптимальний варіант, в якому реалізується продукція з кращим співвідношенням ціни та якості, одяг доступний представникам середнього класу;
  • низький ціновий сегмент або секонд-хенд — багато хто скептично ставиться до цієї категорії, як до низькопробної продукції, проте на ринках Китаю та Туреччини можна знаходити відмінні товари, які будуть мати стабільний попит.

В ідеалі розпочати діяльність варто у середньоціновому сегменті. У нього найчастіше найширша цільова аудиторія, що дозволить відразу ж отримувати хороші заробітки. Згодом можна буде розширювати асортименти, додаючи до нього преміальні вироби, або навпаки, більш доступну продукцію з урахуванням сезону.

Документація для реєстрації бізнесу

як скласти бізнес план для магазину одягуЩоб відкрити магазин одягу, окрім бізнес-плану, потрібно зібрати певний пакет реєстраційних документів. Якщо збираєтеся запустити один локальний магазинчик - можна оформитися як ПП. При створенні мережі варто зареєструватися як юридична особа.

Для легалізації діяльності в Україні необхідно отримати документ від податкової служби. Територія магазину має пройти перевірки на відповідність стандартам пожежної безпеки та санітарно-гігієнічним нормам. Також проводяться такі процедури:

  • офіційне оформлення на роботу продавців - визначтеся з кількістю персоналу та зарплатою, яку ви готові їм забезпечити;
  • реєстрація касового апарату для виконання готівкових та безготівкових розрахунків;
  • оформлення офіційного договору оренди, якщо ви винаймаєте площу в торговому центрі;
  • отримання декларацій та сертифікаційних документів на реалізовану продукцію.

Щоб відповісти на запитання, скільки грошей потрібно для відкриття магазину одягу в невеликому містечку, потрібно прорахувати кожну статтю витрат. Сюди додайте вартість допоміжних матеріалів та обладнання, вкладення у зовнішню та інтернет-рекламу, закупівельні ціни тощо.

Вибір постачальників продукції до свого магазинумагазин одягу бізнес план

Бізнес-план магазину одягу включає пошук хороших постачальників для співпраці. Важливо робити закупівлі безпосередньо від виробників, оминаючи посередників. Вам доведеться самостійно знайти українських чи зарубіжних постачальників, керуючись такими критеріями:

  • забезпечення достатньої кількості продукції оптом;
  • вигідна закупівельна ціна;
  • висока якість товарів;
  • наявність усіх потрібних сертифікаційних документів.

При виборі ви можете спиратися на «Сарафанне радіо» або відгуки інших магазинів. Краще довіряти перевіреним постачальникам, які вже не один рік працюють на ринку, наприклад, турецьким виробникам жіночих піжам. Розробляючи стратегію, як відкрити магазин одягу в маленькому місті, не забувайте про різноманітні акції та розпродажі, що допоможе нарощувати аудиторію.

При розподілі бюджету не намагайтеся максимально заощаджувати. Краще на першому етапі суттєво вкластися у закупівлю якісного товару, рекламу, оренду гарного приміщення та інші послуги, щоб отримувати високий дохід у довгостроковій перспективі.